jueves, 24 de marzo de 2016

DISSENY

         ORGANITZACIÓ; CÓM LES IDEES COBREN VIDA





    En aquesta ocasió, aquesta última entrada abans de les vacances de Setmana Santa anirà dirigida al Disseny. En concret, m'agradaria centrar-me, ja que per a mi ha estat un fet important, en el disseny de la meva primer activitat a l’aula. Una de les meves passions, de fet la més important, és la música. Per aquesta raó no podia ser d’una altra manera que intentés cercar la manera d’apropar una mica als infants a aquest meravellós món dels sons. Vaig parlar amb Laia per informar-li que aprofitaria una assemblea per treballar amb ells aspectes musicals i em va assenyalar que estaria bé fer alguna activitat un divendres a l’hora de música.



Així vaig fer. Aprofitant un cançoner realment molt ben fet per altres companyes de pràctiques, vaig apropar les cançons infantils un poc més al grup de “les abelles”. Per tal d’organitzar-me ho vaig representar primerament a casa amb la meva filla i el meu home per tal de calcular el temps aproximat que duraria l’activitat (10’ per a les cançons i 10’ més per a experimentar lliurement amb els instruments).
 Arribat el dia, va ser tot un luxe compartir aquelles cançons infantils que sortien de petites caixes acompanyades de titelles o joguines amb els infants de l’aula. Varen cantar molt , se les sabien gairebé totes. Penso que la música els hi agrada moltíssim i és un meravellós llenguatge que tenim les docents que arriba fàcilment als nins i ens fa gaudir de manera conjunta. És necessari relacionar aquesta entrada amb la competència d'estratègies comunicatives ja que aquestes son imprescindibles per arribar als més menuts.


Seguidament , una vegada cantades les cançonetes del cançoner, vaig obrir una enorme caixa plena d’instruments musicals de petita percussió, i vaig anar mostrant poc a poc cada un d’aquells diferents instruments per tal que els coneguéssin millor i sabessin com fer-los sonar. Així , una volta mostrats, vaig cantar amb ells diferents cançons i finalment els hi vaig donar un temps i un espai per poder experimentar lliurement amb ells.
En aquest cas vull relacionar aquesta reflexió sobre el disseny de la meva activitat amb la competència d'Aprenentatge Autònom, perquè durant el grau fem feina col·laborativa, treballs grupals, seminaris, a les pràctiques estem amb les educadores, la tutora, els infants... però a l'hora de crear aquesta proposta ha estat un moment de mi mateixa amb les meves idees, els meus pensaments, d'intentar posar tot allò que estem aprenent en una única proposta, de vèncer la por de què no surti com espero, etc. I això forma part també de l'aprenentatge significatiu. De la mateixa forma, posterior a la realització de la proposta hi hagué un procés de reflexió, d'autocrítica i autoavaluació (tant d'allò que sortí bé, els aspectes millorables, etc.) que també forma part de l'aprenentatge autònom.
En definitiva , estic molt contenta i m’agradaria poder repetir amb diferents idees i dissenys de noves activitats.


No hay comentarios:

Publicar un comentario