JUNTS , MÉS FÀCIL
A l'actual entrada em centraré en el tema de la Col·laboració.
La veritat és que he de dir que crec que he
tingut en general molta sort perquè des del primer dia em varen acollir molt bé
i, com vaig dir a la primer
entrada sobre aquest tema, tot i que els primers dies varen ser més d'observar,
de seguida vaig tenir l'oportunitat de col·laborar en les tasques de la
dinàmica d'aula, cosa que crec que és el millor per a aprendre , i cada vegada
ha anat a més. De fet, jo crec que és instintiu, és a dir, en el cas que les
pràctiques fossin només observar (la qual cosa seria un poc absurda) crec que
ens sortiria voluntàriament el fet de voler ajudar, de participar, de
col·laborar...
Com apuntava a l'entrada anterior de
Col·laboració, moltes vegades esperava o demanava instruccions per actuar per
por a crear incoherències o no fer-ho de la forma correcta. ''L'experiència
és un grau''; és cert que tampoc fa moltíssim temps que estic al centre, però,
amb el temps que porto i la poca experiència que em van donant les setmanes
viscudes i els mesos, sé molt millor com i quan actuar i col·laborar. La
confiança amb Laia, saber com actua normalment, el fet de conèixer molt millor
als infants, etc., també ajuda molt més. Això em fa pensar en tot el que es pot
anar avançant al llarg d'una trajectòria professional com a mestra, ja que si
només fa tres mesos que estem de pràctiques i ja hem pogut viure un munt
d'experiències i aprenentatges, no vull ni pensar d'aquí 5 o 6 anys.
Tot i que resulta bastant obvi, relaciono aquesta
entrada amb la Competència de Treball Col·laboratiu. No només em vull
referir a la meva col·laboració en la dinàmica diària sinó que també sóc
conscient de tot el treball col·laboratiu que hi ha entre l'equip d'educadores,
l'equip directiu i l'equip no docent per a què tot vagi el millor possible.
Crec que en totes o quasi totes les feines és important la capacitat de
treballar en equip, però, en un centre educatiu encara molt més, ja que tots
treballem per un mateix fi, el desenvolupament dels infants. Però fonamentalment, vull relacionar-la amb la competència d'innovació i reflexió ja que he pogut comprovar que el treball en equip motiva la iniciativa innovadora i ajuda a la reflexió conjunta, a crear un autoconcepte que surt de la reflexió analítica , de la autoavaluació grupal.
M’agrada comprovar que la majoria d’activitats
que realitzem son prèviament consensuades per l’equip docent sempre baix la
supervisió de Cati la directora. La realitat és que van totes les classes
seguint prou l’ordre que s’estableix a la programació trimestral. A l’hora de
fer algun canvi, també ho consulten entre elles i normalment prima el sentit
comú, el gust o la facilitat.
En general
les professionals del centre tenen la complicitat que dona compartir anys de
feina, compartir il·lusions, compartir nervis, compartir patiments, alegries i
sobretot compartir el dia a dia de les vivències de tant i tant de petites
vides que recolzades per aquestes grans professionals van fent-se grans. No es pot negar que totes sens dubte gaudeixen d'una competència ètica professional que com a conjunt els hi fa més grans.
No hay comentarios:
Publicar un comentario