domingo, 1 de mayo de 2016

COL·LABORACIÓ II

JUNTS , MÉS FÀCIL
  A l'actual entrada em centraré en el tema de la Col·laboració. La veritat és que he de dir que crec que he tingut en general molta sort perquè des del primer dia em varen acollir molt bé i, com vaig dir a la primer entrada sobre aquest tema, tot i que els primers dies varen ser més d'observar, de seguida vaig tenir l'oportunitat de col·laborar en les tasques de la dinàmica d'aula, cosa que crec que és el millor per a aprendre , i cada vegada ha anat a més. De fet, jo crec que és instintiu, és a dir, en el cas que les pràctiques fossin només observar (la qual cosa seria un poc absurda) crec que ens sortiria voluntàriament el fet de voler ajudar, de participar, de col·laborar...
Com apuntava a l'entrada anterior de Col·laboració, moltes vegades esperava o demanava instruccions per actuar per por a crear incoherències o no fer-ho de la forma correcta. ''L'experiència és un grau''; és cert que tampoc fa moltíssim temps que estic al centre, però, amb el temps que porto i la poca experiència que em van donant les setmanes viscudes i els mesos, sé molt millor com i quan actuar i col·laborar. La confiança amb Laia, saber com actua normalment, el fet de conèixer molt millor als infants, etc., també ajuda molt més. Això em fa pensar en tot el que es pot anar avançant al llarg d'una trajectòria professional com a mestra, ja que si només fa tres mesos que estem de pràctiques i ja hem pogut viure un munt d'experiències i aprenentatges, no vull ni pensar d'aquí 5 o 6 anys.
Tot i que resulta bastant obvi, relaciono aquesta entrada amb la Competència de Treball Col·laboratiu. No només em vull referir a la meva col·laboració en la dinàmica diària sinó que també sóc conscient de tot el treball col·laboratiu que hi ha entre l'equip d'educadores, l'equip directiu i l'equip no docent per a què tot vagi el millor possible. Crec que en totes o quasi totes les feines és important la capacitat de treballar en equip, però, en un centre educatiu encara molt més, ja que tots treballem per un mateix fi, el desenvolupament dels infants. Però fonamentalment, vull relacionar-la amb la competència d'innovació i reflexió ja que he pogut comprovar que el treball en equip motiva la iniciativa innovadora i ajuda a la reflexió conjunta, a crear un autoconcepte que surt de la reflexió analítica , de la autoavaluació grupal.
M’agrada comprovar que la majoria d’activitats que realitzem son prèviament consensuades per l’equip docent sempre baix la supervisió de Cati la directora. La realitat és que van totes les classes seguint prou l’ordre que s’estableix a la programació trimestral. A l’hora de fer algun canvi, també ho consulten entre elles i normalment prima el sentit comú, el gust o la facilitat.



 En general les professionals del centre tenen la complicitat que dona compartir anys de feina, compartir il·lusions, compartir nervis, compartir patiments, alegries i sobretot compartir el dia a dia de les vivències de tant i tant de petites vides que recolzades per aquestes grans professionals van fent-se grans. No es pot negar que totes sens dubte gaudeixen d'una competència ètica professional que com a conjunt els hi fa més grans.


No hay comentarios:

Publicar un comentario