OBRIR LA MENT A NOVES EXPERIÈNCIES
Encara que tots pensàvem que hauríem de fer la Rotació al final de les pràctiques, la realitat va ser que Catiana, la directora del centre, ens va demanar fer-les al mes d’arribar. He pensat que seria interessant fer una reflexió al voltant d’aquesta experiència.
Na Laura es va moure dins del seu mateix nivell a
l’altra classe de bebès, n’Oscar va rotar a la classe n’Esther i jo vaig moure
cap a la classe de “Las libélulas”, també de nins de 2/3 anys.
En aquesta ocasió crec que aquesta petita entrada
podria encaixar amb quasi totes les etiquetes que tenim: COL·LABORACIÓ, ja que
he pogut prestar la meva ajuda a una altra educadora i a un grup d'infants
diferent, RUTINES, perquè encara que es tracta del mateix nivell, fan les
rutines d’una altra manera, ESPAIS I TEMPS, perquè aquest grup es troba en una
aula diferent i també es marquen els ritmes de forma diferent, PSICOMOTRICITAT,
ja que he pogut observar una sessió d'aquest grup i, donat que els infants i el
seu nivell de desenvolupament és diferent també ho és la sessió i ORGANITZACIÓ
DEL CENTRE.
La veritat que al principi no teníem moltes ganes
de fer aquesta rotació, ja que, com és normal, havíem agafat molta estima al nostre
grup de referència i estàvem molt còmodes en ell. Sabíem però, que ja que
teníem l'oportunitat de fer- ho seria una experiència enriquidora i que ens
permetria veure altres nivells de desenvolupament, de competència comunicativa,
de relació entre iguals, de metodologia de les educadores, etc.
La meva experiència en els “las libélulas” ha
estat molt bona. La veritat que ja coneixia força als infants perquè al pati i
altres moments com l'esmorzar, el menjador i la sortida es forma un gran grup
heterogeni on tots ens relacionem. Això em va ajudar a estar més integrada en aquest nou context
per a mi tot i que igualment estava un poc nerviosa per si els infants no
reaccionaven bé, per la falta de confiança amb la tutora del grup, etc. També
pensava que únicament observaria perquè no sabia bé com portaven a terme la dinàmica,
però, l'educadora em va deixar canviar bolquers, cantar amb ells, i col·laborar
en tot moment cosa que em va agradar molt i em va permetre gaudir encara més de l'experiència. Ara estic
molt contenta d'haver rotat i, en realitat, tal vegada hauríem d'haver-ho fet
més dies i canviar més de grup, perquè es veuen molt de relleu les diferències
entre els nivells, la forma de fer les coses, els temps, els espais..
M'he quedat amb les ganes de passar més temps a
l'aula dels nadons, ja que, tot i que alguna vegada he entrat i col·laborat en
alguna petita tasca com fer el despertar dels petits, crec que és un nivell
molt bonic i on es veuen grans canvis i evolucions. De totes maneres, qui sap
si tal vegada algun dia tinc l'oportunitat d'estar treballant amb un grup de
nadons.
De totes les competències que tinc per escollir,
el fet de rotar i visitar un altre grup de l'escoleta diferent crec que ha fet
que treballi més la competència de Treball Col·laboratiu de nou, però en
aquesta ocasió sortint de la rutina i intentant ajudar en un grup més
desconegut que el de referència i fent parella educativa amb una altra
educadora, havent així que anar amb compte per no crear incoherències
No hay comentarios:
Publicar un comentario