miércoles, 25 de mayo de 2016

ROTACIONS

OBRIR LA MENT A NOVES EXPERIÈNCIES


Encara que tots pensàvem que hauríem de fer la Rotació al final de les pràctiques, la realitat va ser que Catiana, la directora del centre, ens va demanar fer-les al mes d’arribar. He pensat que seria interessant fer una reflexió al voltant d’aquesta experiència.
Na Laura es va moure dins del seu mateix nivell a l’altra classe de bebès, n’Oscar va rotar a la classe n’Esther i jo vaig moure cap a la classe de “Las libélulas”, també de nins de 2/3 anys.
En aquesta ocasió crec que aquesta petita entrada podria encaixar amb quasi totes les etiquetes que tenim: COL·LABORACIÓ, ja que he pogut prestar la meva ajuda a una altra educadora i a un grup d'infants diferent, RUTINES, perquè encara que es tracta del mateix nivell, fan les rutines d’una altra manera, ESPAIS I TEMPS, perquè aquest grup es troba en una aula diferent i també es marquen els ritmes de forma diferent, PSICOMOTRICITAT, ja que he pogut observar una sessió d'aquest grup i, donat que els infants i el seu nivell de desenvolupament és diferent també ho és la sessió i ORGANITZACIÓ DEL CENTRE.
La veritat que al principi no teníem moltes ganes de fer aquesta rotació, ja que, com és normal, havíem agafat molta estima al nostre grup de referència i estàvem molt còmodes en ell. Sabíem però, que ja que teníem l'oportunitat de fer- ho seria una experiència enriquidora i que ens permetria veure altres nivells de desenvolupament, de competència comunicativa, de relació entre iguals, de metodologia de les educadores, etc.


La meva experiència en els “las libélulas” ha estat molt bona. La veritat que ja coneixia força als infants perquè al pati i altres moments com l'esmorzar, el menjador i la sortida es forma un gran grup heterogeni on tots ens relacionem. Això em va ajudar  a estar més integrada en aquest nou context per a mi tot i que igualment estava un poc nerviosa per si els infants no reaccionaven bé, per la falta de confiança amb la tutora del grup, etc. També pensava que únicament observaria perquè no sabia bé com portaven a terme la dinàmica, però, l'educadora em va deixar canviar bolquers, cantar amb ells, i col·laborar en tot moment cosa que em va agradar molt i em va permetre  gaudir encara més de l'experiència. Ara estic molt contenta d'haver rotat i, en realitat, tal vegada hauríem d'haver-ho fet més dies i canviar més de grup, perquè es veuen molt de relleu les diferències entre els nivells, la forma de fer les coses, els temps, els espais..
M'he quedat amb les ganes de passar més temps a l'aula dels nadons, ja que, tot i que alguna vegada he entrat i col·laborat en alguna petita tasca com fer el despertar dels petits, crec que és un nivell molt bonic i on es veuen grans canvis i evolucions. De totes maneres, qui sap si tal vegada algun dia tinc l'oportunitat d'estar treballant amb un grup de nadons.

De totes les competències que tinc per escollir, el fet de rotar i visitar un altre grup de l'escoleta diferent crec que ha fet que treballi més la competència de Treball Col·laboratiu de nou, però en aquesta ocasió sortint de la rutina i intentant ajudar en un grup més desconegut que el de referència i fent parella educativa amb una altra educadora, havent així que anar amb compte per no crear incoherències

No hay comentarios:

Publicar un comentario