L'ENVOLTORI TAMBÉ IMPORTA
En la següent entrada em centraré en els espais i els temps al
centre i a l'aula, sobretot allò que més em crida l'atenció.
Com bé ha de ser, des del meu punt de vista, aquest centre parteix de la
idea de tots els espais i temps com a educatius, on de tots ells es pot
aprendre i tenir-hi vivències.
Respecte als espais, l'escoleta disposa d'una gran diversitat de llocs
significatius. Millor dit, tota ella està formada per diversos racons, sales,
aules que formen un tot. Les seves parets estan repletes de documentació
mitjançant plafons i murals que la fan molt més familiar. El pati i la sala
multi usos són dues ubicacions de l'escoleta que m'agraden molt; el
primer perquè és un lloc on es donen la major part de les experimentacions dels
infants i el qual disposa de gran quantitat de materials per a poder portar-les
a terme. El segon, perquè em sembla un espai on la descoberta i els sentits
cobren un valor especial.
A part de les diferents aules que trobem al centre, les quals m'agrada
trobar que estan molt personalitzades, decorades i són molt lluminoses, em va
cridar fortament l'atenció els primers dies el pati al qual donen totes les
aules. Del pati, destaco la lluminositat per ser tot exterior i la
sensació de familiaritat ja que com he assenyalat gairebé totes les aules donen
a aquest espai.
Quant al temps, la dinàmica del dia a dia gira entorn d'unes rutines
establertes però també es troba una certa flexibilitat, també crec que
necessària. S'intenta respectar els diferents ritmes de cada infant i no crear
una sensació d'estrès en ells pel fet d'haver de complir uns horaris. És cert
que hi ha moments en els quals prima l'activitat motriu com per exemple la
sessió de Psicomotricitat, però, també es valoren activitats de relaxació i
tranquil·litat com per exemple l'estona de descans després del pati, el moment
de contar un conte o escoltar música.
Em costa relacionar aquesta entrada amb una competència professional, ja
que he reflectit allò que més destaco de l'espai i el temps segons allò que he
observat. Tal vegada, podria relacionar-ho d'alguna manera amb la competència
de reflexió i innovació. Més que res perquè penso que un centre ha de
reflexionar molt sobre com vol estructurar els seus espais i com concebre els
temps i també estar en contínua formació per a poder rebre estímuls i noves
idees per a fer canvis coherents, innovar en les seves concepcions, per exemple
a l'hora de crear nous espais, canviar- los, etc. Com a futura docent doncs,
penso que hauré de tenir aquesta competència i com a practicant sempre tinc
aquesta visió d'intentar pensar en què se podria millorar.
Per finalitzar l'entrada m'agradaria compartir aquest vídeo que m'ha ajudat a reflexionar al voltant dels espais , els temps i la innovació a educació infantil:
Per finalitzar l'entrada m'agradaria compartir aquest vídeo que m'ha ajudat a reflexionar al voltant dels espais , els temps i la innovació a educació infantil: