CREAR PER FER GAUDIR
Per a aquesta entrada de Disseny em
centraré en la meva segona proposta creada per a posar de nou en pràctica amb
els infants del grup de ''Les abelles”. De la mateixa forma que va passar amb la proposta que
vaig crear al segon trimestre, aquesta ha estat també molt especial, ja que és
una oportunitat per a posar-se encara més a prova i de la qual surt una
autoavaluació molt potent.
És per
això que em va costar molt en un primer moment saber per on tirar per a fer la
meva activitat, ja que no tenia un model d'activitat com a l'anterior vegada. Parlar
amb la meva tutora em va ajudar molt; ella em va suggerir aprofitar els
aspectes musicals i fer una activitat un divendres a l’hora de música amb total
llibertat.
Després de pensar moltes opcions vaig començar a
crear al voltant d'una en especial: Sant Jordi.
Com que amb na Laia havíem concretat que
l’activitat la faria el divendres previ a Sant Jordi, vaig pensar que seria
molt interessant aprofitar la temàtica per narrar un conte amb titelles
projectades amb ombres i acompanyar aquesta activitat amb música medival i
diversos sons.
Crec que amb la meva proposta m'he pogut
plantejar objectius rics per als infants com ara: Conèixer el seu entorn, la
cultura que els hi envolta a través del teatre i la música; Compartir un espai
i uns materials determinats amb els companys i companyes; Desenvolupar la
imaginació i crear pròpies històries a partir dels materials facilitats i
Gaudir del joc lliure.
La veritat que aquest trimestre està passant molt
ràpid per a nosaltres i el fet d'haver de crear tant de material i
coordinar-m'he amb les activitats ja planificades del grup m'ha endarrerit un
poc a l'hora de poder-ho posar en pràctica. Em preocupava que els materials no
motivessin prou els infants, que no fossin prou estimulants o que m'hagués
passat d'estructuració, ja que he pogut comprovar moltes voltes que de vegades
el que és més senzill i natural és el que més triomfa.
Veure les activitats sempre porta a una reflexió
pròpia. Per una banda he de dir que en general vaig quedar molt satisfeta,
ja que tots gaudiren i crec que es varen aconseguir els objectius. Els nins
varen escoltar amb molta atenció el conte de Sant Jordi i varen gaudir amb les
titelles d’ombres. Així mateix crec que el fet d’acompanyar cada frase amb música
en directe va ajudar molt. En alguns fragments tocava el piano, en altres la
guitarra i en tot moment cantava amb ells cançons que coneixien i que podia
relacionar amb el conte.
D'altra banda però, he d'apuntar també aspectes
que m'han fet pensar. Crec que m'hauria anat bé tenir més temps tant per fer
més material com per preparar tota l'activitat, però això és una cosa amb la
qual hem hagut de jugar com a practicants, ja que ara mateix no tenim tot el
temps del món.
Aquesta entrada de Disseny l'he de relacionar de
nou amb la mateixa competència que vaig relacionar l'anterior vegada: la competència
d'Aprenentatge Autònom, ja que l'hora de pensar, crear, proposar i portar a
la pràctica una activitat és una tasca on et poses a prova a tu mateix i
aprendre a lluitar amb els temors, nervis, incerteses, etc. La veritat que
s'aprèn molt d'aquests moments, inclús si alguna cosa no surt com esperaves és
una oportunitat per fer una autoavaluació i aprendre d'aquests errors. En
aquesta entrada, m'agradaria comentar una altra competència que està molt
present i és la d'Autoconcepte Professional. Qualsevol moment del dia a
dia em fa reflexionar o pensar en el meu paper com a mestra: com soc,
com em veig, què agafo de tot el que veig i què no comparteixo... però
especialment en aquests moments de posar en pràctica activitats creades per
nosaltres mateixes crec que es fa més tangent com veiem el nostre paper com a
professionals. Així mateix, una vegada més na Laia m'ha mostrat la seva actitut d'ètica professional compartint amb mi principis bàsics que a ella li serveixen de fonaments docents, per no oblidar la professionalitat en tot moment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario