martes, 24 de mayo de 2016

DISSENY II

CREAR PER FER GAUDIR

Per a aquesta entrada de Disseny em centraré en la meva segona proposta creada per a posar de nou en pràctica amb els infants del grup de ''Les abelles”. De la mateixa forma que va passar amb la proposta que vaig crear al segon trimestre, aquesta ha estat també molt especial, ja que és una oportunitat per a posar-se encara més a prova i de la qual surt una autoavaluació molt potent.

 És per això que em va costar molt en un primer moment saber per on tirar per a fer la meva activitat, ja que no tenia un model d'activitat com a l'anterior vegada. Parlar amb la meva tutora em va ajudar molt; ella em va suggerir aprofitar els aspectes musicals i fer una activitat un divendres a l’hora de música amb total llibertat.
Després de pensar moltes opcions vaig començar a crear al voltant d'una en especial: Sant Jordi.
Com que amb na Laia havíem concretat que l’activitat la faria el divendres previ a Sant Jordi, vaig pensar que seria molt interessant aprofitar la temàtica per narrar un conte amb titelles projectades amb ombres i acompanyar aquesta activitat amb música medival i diversos sons.
Crec que amb la meva proposta m'he pogut plantejar objectius rics per als infants com ara: Conèixer el seu entorn, la cultura que els hi envolta a través del teatre i la música; Compartir un espai i uns materials determinats amb els companys i companyes; Desenvolupar la imaginació i crear pròpies històries a partir dels materials facilitats i Gaudir del joc lliure.
La veritat que aquest trimestre està passant molt ràpid per a nosaltres i el fet d'haver de crear tant de material i coordinar-m'he amb les activitats ja planificades del grup m'ha endarrerit un poc a l'hora de poder-ho posar en pràctica. Em preocupava que els materials no motivessin prou els infants, que no fossin prou estimulants o que m'hagués passat d'estructuració, ja que he pogut comprovar moltes voltes que de vegades el que és més senzill i natural és el que més triomfa.



Veure les activitats sempre porta a una reflexió pròpia. Per una banda he de dir que en general vaig quedar molt satisfeta, ja que tots gaudiren i crec que es varen aconseguir els objectius. Els nins varen escoltar amb molta atenció el conte de Sant Jordi i varen gaudir amb les titelles d’ombres. Així mateix crec que el fet d’acompanyar cada frase amb música en directe va ajudar molt. En alguns fragments tocava el piano, en altres la guitarra i en tot moment cantava amb ells cançons que coneixien i que podia relacionar amb el conte.


D'altra banda però, he d'apuntar també aspectes que m'han fet pensar. Crec que m'hauria anat bé tenir més temps tant per fer més material com per preparar tota l'activitat, però això és una cosa amb la qual hem hagut de jugar com a practicants, ja que ara mateix no tenim tot el temps del món.
Aquesta entrada de Disseny l'he de relacionar de nou amb la mateixa competència que vaig relacionar l'anterior vegada: la competència d'Aprenentatge Autònom, ja que l'hora de pensar, crear, proposar i portar a la pràctica una activitat és una tasca on et poses a prova a tu mateix i aprendre a lluitar amb els temors, nervis, incerteses, etc. La veritat que s'aprèn molt d'aquests moments, inclús si alguna cosa no surt com esperaves és una oportunitat per fer una autoavaluació i aprendre d'aquests errors. En aquesta entrada, m'agradaria comentar una altra competència que està molt present i és la d'Autoconcepte Professional. Qualsevol moment del dia a dia em fa reflexionar o pensar en el meu paper com a mestra: com soc, com em veig, què agafo de tot el que veig i què no comparteixo... però especialment en aquests moments de posar en pràctica activitats creades per nosaltres mateixes crec que es fa més tangent com veiem el nostre paper com a professionals. Així mateix, una vegada més na Laia m'ha mostrat la seva actitut d'ètica professional compartint amb mi principis bàsics que a ella li serveixen de fonaments docents, per no oblidar  la professionalitat en tot moment.


No hay comentarios:

Publicar un comentario