lunes, 9 de mayo de 2016

ORGANITZACIÓ DE CENTRE II


LA BONA COMUNICACIÓ MILLORA EL CLIMA DE TREBALL:



A aquesta entrada, m'agradaria centrar-me en un aspecte en concret sobre l'Organització del Centre; aquest és la relació amb les famílies. Hi ha al PEC una frase que m'agrada molt i que crec que defineix molt bé de quina idea parteix l'escoleta per a enfocar la relació família-centre: ''l'escola acull les criatures i els seus pares d'una manera inseparable''.
Per tal d'afavorir aquesta bona relació, es pretén amb els pares i familiars una comunicació diària, se'ls convida a entrar a les aules, a participar en activitats, a festes de l'escoleta i es realitzen amb ells reunions. Vaig tenir no fa molt l'oportunitat d'estar present en una d'aquestes reunions amb familiars i és doncs el punt que més m'agradaria comentar avui, ja que va estar una experiència molt enriquidora.


Com a cada començament de trimestre, les tutores de cada nivell havien de reunir-se amb les famílies per tractar temes d'importància, cada practicant assistirem a la reunió del nivell de referència en el qual es troba i per tant jo assistí a la de ''Les abelles”. En primer lloc he de dir que em va sorprendre les absències que hi va haver (només hi havia la meitat dels pares). No és una qüestió de jutjar a aquells que no assistiren a la cita, ja que va poder ser per diversos motius: laborals, impossibilitat d'anar-hi... però sí que m'esperava més assistents.
La tutora del grup estava tranquil·la i va oferir als pares tot tipus d'informació i documentació sobre el parlat. Veure aquesta reunió em va fer imaginar-m'he en la seva situació i veure-ho com un repte però també amb ganes de poder-ho fer algun dia. He de dir que des del meu punt de vista em va faltar tal vegada un poc de fonamentació teòrica. És a dir, no em refereixo a autors concrets i teories, però, puc posar per exemple el cas tractat del control d'esfínters. Ella va explicar quin mètode seguirien i com ho farien, però, no va parlar del perquè d'aquesta forma de fer i no una altra i quins beneficis tenia en els infants. Tot i així, em va agradar la confiança que transmetia als pares i com solucionava tots els seus dubtes.
També em va sorprendre que m'esperava una reunió estricta i seria, però, la veritat és que va ser molt més relaxat, els pares interaccionaven i inclús feien comentaris graciosos la qual cosa destaco com a positiu.
D'altra banda, he d’assenyalar que el gros de la reunió el duia la directora la qual gairebé no deixava parlar a ningú més. De fet va fer quasi un monòleg de 47’ respecte al tema d’accés a escola ja que considerava que era una qüestió que preocupava a molts pares els quals estaven una miqueta nerviosos per conèixer la normativa de matriculació i gestió administrativa que cada any surt a la convocatòria de Conselleria. Cati no va poder aclarir moltes coses ja que encara no havia sortit aquesta normativa i els hi va dir que faria una reunió específica al voltant del tema més endavant.
Es va desenvolupar en un ambient força distès; el llenguatge corporal de totes les presents era força relaxat (per la forma de seure, de dirigir-se a algú, etc.) però això no impedeix que quan una havia de dir una cosa la deia sense problema. Des del meu punt de vista es notava que tenen confiança entre elles i això ajudava a una millor fluïdesa.

Aquesta entrada en concret la relacionaria molt amb la competència d'Estratègies de Comunicació. He pogut observar que, encara que el clima sigui distès i inclús en confiança hi ha uns punts a tractar i uns temes concrets dels quals parlar o aclarir i per tant, és important la competència comunicativa per tal que tot quedi clar i fer-se entendre de la millor manera, sense crear confusions o conflictes.



De la reunió amb els pares dels infants del grup, vaig sortir pensant com m’ho faria jo, si tinc les suficients estratègies de comunicació per fer front a aquestes situacions, ja que la veritat és que imposa bastant tenir a tots els pares davant, però sé que és un aspecte que es va guanyant amb l'experiència i la seguretat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario